“Антимемуари” versus “автофікшн” (роздуми про “Антимемуари” Андре Мальро на тлі сучасних літературних тенденцій)
Анотація
У статті розглядається твір А.Мальро “Антимемуари” у зв’язку з жанром “автофікшн” та з огляду на згадку прізвища Мальро як “відомого міфомана” в романі сучасного культового французького письменника Ф.Бегбедера “Романтичний егоїст”, що служить імітацією форми автофікшн. Показано, що хоча формально “Антимемуари” Мальро можна зарахувати до цього жанру, проте ідейний фокус твору спрямований не на вигадування себе та постмодерністську гру з текстом заради гри, що властиво більшості зразків сучасного жанру автофікшн. Поетика “Антимемуарів” навпаки спрямована на подолання егоцентричного характеру мемуарної літератури сповідального типу та антропоцентричного характеру європейської літератури як такої і є засобом порушити питання про долю західної культури взагалі.
Завантаження
Посилання
2. Диалог в глобализирующемся мире. – М., 2006.
3. Зоніна Л. Мемуари й антимемуари: Про книгу спогадів французького письменника Андре Мальро“Антимемуари” // Всесвіт. – 1973. – №4. Подібну думку висловлював і авторитетний дослідник сучасної французької літератури Леонід Андрєєв у передмові до єдиного видання фрагментів “Антимемуарів” поруч з іншими публіцистичними творами французького письменника: “Дзеркало лімба” – це своєрідний “роман у романі”, “роман” “я” письменника в контексті Історії, у “романі” реальної дійсності”. Проте Андрєєв робить акцент радше на своєрідній художній суб’єктивності й визначає основну мету твору, посилаючись на самого письменника, як “пізнання “зв’язків зі світом” (Андреев Л. У роковой черты, или Зеркало лимба // Мальро А. Зеркало лимба: Сборник. – М., 1989. – С. 18).
4. Лежен Ф. В защиту автобиографии: Эссе разных лет // Иностранная литература. – 2000. – №4; Lejeune Ph
5. Мальро А. Антимемуари. – СПб., 2005. – С. 12.
Переглядів анотації: 66 Завантажень PDF: 17