ДОСВІД І РИТОРИКА СМЕРТІ У ТВОРЧОСТІ МОЛОДОМУЗІВЦІВ

  • Леся Демська-Будзуляк старший науковий співробітник відділу теорії літератури Інституту літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України.
Ключові слова: “Молода Муза”, досвід смерті, межова ситуація, модернізм, позитивізм, романтизм.

Анотація

Одна з найпопулярніших тем періоду раннього модернізму – тема смерті. Саме феномен смерті створює таку межову ситуацію, у дискурсі якої можна спостерігати зміни в системі цінностей як окремої людини, так і цілої епохи. У запропонованій у статті класифікації розглядаються три типи смерті залежно від тих чи тих естетичних парадигм європейського мистецтва – смерть позитивістська, або освоєна;
смерть романтична; смерть модерністична, або ж дика. У творчості молодомузівців тема смерті найбільше висвітлена в поезії П.Карманського та прозі М.Яцкова.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

1. Габермас Ю. Філософський дискурс модернізму. – К., 2001.
2. Гундорова Т. ПроЯвлення слова: Дискурсія раннього українського модернізму. Постмодерна
інтерпретація. – Львів, 1997.
3. Євшан М. Критика. Літературознавство. Естетика. – К., 1998.
4. Ільницький М. Краси свічадо // Розсипані перли: Поети “Молодої Музи”. – К., 1991.
5. Карманський П. Поезії. – К., 1992. – 374 с.
6. Павличко С. Дискурс модернізму в українській літературі. – К., 1999. – 447 с.

Переглядів анотації: 18
Завантажень PDF: 6
Опубліковано
2008-01-15
Як цитувати
Демська-Будзуляк, Л. (2008). ДОСВІД І РИТОРИКА СМЕРТІ У ТВОРЧОСТІ МОЛОДОМУЗІВЦІВ. Слово і Час, (1), 25-31. вилучено із https://il-journal.com/index.php/journal/article/view/689
Розділ
ХХ століття