КОМІЧНА ІНВЕРСІЯ ЯК СТРАТЕГІЯ ЖІНОЧОГО ТЕКСТУ (ЗА ПОВІСТЮ “14” ФАЇНИ ГРІМБЕРГ)

  • Hanna Uliura Інститут літератури ім. Т.Г.Шевченка НАН України
Ключові слова: сучасна російська література, жіноча проза, комічна інверсія.

Анотація

На матеріалі повісті “14” російської письменниці Фаїни Грімберг вивчаються механізми пародії як
заміни знаків системи на знаки іншої системи в контексті рецепції та репрезентації жіночого тексту.
Комічна інверсія за таких умов постає наповненням традиційних художніх типів і тем (скажімо, мотиву
полону) новим значенням у спробах протистояти впливам домінантної культури. Особливу увагу
зосереджено на механізмах трансформації сексуальності в метафору статі в межах постмодерної
культури.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

1. Аверинцев С. Георгий // Мифы народов мира: Энциклопедия: У 2 т. / Под ред. С.А.Токарева. – М.,
1991. – Т. 1. – С. 273–275.
2. Бем А. К уяснению историко-литературных понятий // Известия Отделения русского языка и литературы
Академии наук. – 1918. – СПб., 1919. – Т.23. – Кн.1. – С. 225–245.
3. Бодрийяр Ж. Прозрачность зла. – М., 2000. – 257 с.
4. Гримберг Ф. Четырнадцать // Риск: Альманах. – Вып. 4. – М., 2002. – С. 58–72.
5. Жеребкина И. “Прочти мое желание…”: Постмодернизм, психоанализ, феминизм. – М., 2000. – 256 с.
6. Кузмин М. Избранные произведения. – Ленинград, 1990. – 576 с.
7. Курицын В. Феминизма // Искусство против географии. – СПб., 2000. – С. 128–130.
8. Лавренев Б. Сорок первый // Собр. соч.: У 6 т. – М., 1963. – Т.1. – С. 331–382.
9. Лоуренс Д. Порнография и непристойности // Иностранная литература. – 1989. – № 5. – С. 232–240.
10. Мой Т. Сексуальная/текстуальная политики. – М., 2004. – 240 с.
11. Мукаржовский Я. Исследования по эстетике и теории искусства. – М., 1994. – 606 с.
12. Співак Г. Чи може підпорядковане промовляти // Слово. Знак. Дискурс: Антологія світової літературно-
критичної думки XX століття / Під ред. М.Зубрицької. – Львів, 1998. – С. 714–718.
13. Темкина А., Роткирх А. Советские гендерные контракты и их трансформация в современной России
// Социологические исследования. – 2002. – № 11. – С. 4–15.
14. Трофимова Е. Еще раз о “Гадюка” Алексея Толстого // Филологические науки. – 2000. – № 3. – С.
70–80.
15. Фрейд З. Остроумие и его отношение к бессознательному. – СПб.-М., 1997. – 318 с.
16. Frye N. Anatomy of criticism. – Princeton, 1957. – 383 р.
17. Liljeström M. Emanciperode till гnderordning: Det Sovjetiska köns-systements uppkomst och diskursiva reprodurion.
– Turku, 1995. – 485 р.

Переглядів анотації: 13
Завантажень PDF: 14
Опубліковано
2019-05-29
Як цитувати
Uliura, H. (2019). КОМІЧНА ІНВЕРСІЯ ЯК СТРАТЕГІЯ ЖІНОЧОГО ТЕКСТУ (ЗА ПОВІСТЮ “14” ФАЇНИ ГРІМБЕРГ). Слово і Час, (7), 51-60. вилучено із https://il-journal.com/index.php/journal/article/view/596
Розділ
Зарубіжна література