Поет на другому березі: процесуальність письма у прозі Богдана Ігоря Антонича. Стаття перша

  • Олена Галета Львівський національний університет ім. І.Франка
Ключові слова: Богдан Ігор Антонич, роман, чернетка, генетична критика, афективна поетика

Анотація

Стаття становить першу частину дослідження, в якому недописаний роман Б. І. Антонича «На другому березі» розглядається із перспективи генетичної критики як приклад авантексту, укладеного на основі чернеток, що фіксують процесуальність письма. На підставі рукопису проаналізовано не відображені у виданнях основні типи текстових змін як свідчення «поетики стану», що виводить письмо за межі дихотомій суб’єкта й об’єкта, Ероса і Танатоса, людського й не-людського — за рамки індивідуалізму й самої мови, у сферу інтерсуб’єктного та інтермедійного. Поступаючись розвитком дії супроти інтенсивності стану, проза Антонича свідчить про формування афективної поетики і нового типу модерної чуттєвості та відповідної практики письма.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Antonych, B. І. (2008). Na druhomu berezi. Kharkiv: Folio. [in Ukrainian]

Antonych, B. І. (1936). [Draft poetry. Poems from 1936. Issue IV]. [Manuscript]. Library of the Ukrainian Catholic University. (Bohdan Ihor Antonych’s Fond). Lviv, Ukraine (in processing). [in Ukrainian]

Antonych, B. І. (undated) [Some prose literary works in fragments]. [Manuscript]. Vasyl Stefanyk National Scientific Library of Ukraine in Lviv, The Department of Manuscripts (Fund 10. Folder 57). Lviv, Ukraine. [in Ukrainian]

Antonych, B. І. (2009). Povne zibrannia tvoriv. Ed. by D. Ilnytskyi. Lviv: Litopys. [in Ukrainian]

Antonych, B. І. (undated) [Excerpts from a novel about railroad workers “On the Other Bank”]. [Manuscript]. Vasyl Stefanyk National Scientifc Library of Ukraine in Lviv, The Department of Manuscripts (Fund 10. Folder 62). Lviv. [in Ukrainian]

Bellemin-Noel, J. (1999). Vossozdat rukopis, opisat chernoviki, sostavit avantekst. Geneticheskaia kritika vo Francii: Antologia. Ed. by A. D. Mikhailov. pp. 93-114. Moskow: OGI. [in Russian] 7. Biasi, P.-M. de. (1999). K nuke o literature: analiz rukopisei i genezis proizvedenia. Geneticheskaia kritika vo Francii: Antologia. pp. 58-92. Moskow: OGI. [іn Russian]

Gresillon, А. (1999). Chto takoe geneticheskaia kritika? Geneticheskaia kritika vo Francii: Antologia. pp. 26-57. Moskow: OGI. [in Russian] 9. Debray-Genette, R. (1999). Eskiz metoda. Geneticheskaia kritika vo Francii: Antologia. pp. 142-168. Moskow: OGI. [in Russian]

Dmitrieva, Е. (1999). Geneticheskaia kritika vo Francii: Teoria? Izdatelskaia praktika? Iavlenie postmodernizma? Geneticheskaia kritika vo Francii: Antologia. pp. 9-25. Moskow: OGI. [in Russian]

Ivashyna, О. (2008). Zahalna teoria kultury. Kyiv: Publishing House NaUKMA. [in Ukrainian]

Ilnytskyi, М. (1991). Bohdan-Ihor Antonych. Narys zhyttia i tvorchosti. Kyiv: Radianskyi pysmennyk. [in Ukrainian]

Ilnytskyi, М. (2009). Vid “dochasnoho svitla” do “surm ostannioho dnia”. In Antonych B. I. Povne zibrannia tvoriv. Ed. by D. Ilnytskyi. pp. 3-36. Lviv: Litopys. [in Ukrainian]

Kalynets, I. (2011). Znane i neznane pro Antonycha. Lviv: Drukarski kunshty. [in Ukrainian]

Lebedivna, L. (2007). Zakhidnoukrainska proza 20-30-kh rokiv XX stolittia: problema neoromantyzmu (O. Turianskyi, R. Kupchynskyi, А. Chaikovskyi, А. Lototskyi, B.-І. Antonych, К. Hrynevycheva): avtoref. dys. na zdobuttia kand. filol. nauk. Kyiv. [in Ukrainian]

Levaillant, J. (1999). Pismo i genezis teksta. Geneticheskaia kritika vo Francii: Antologia. pp. 129-141. Moskow: OGI. [in Russian]

Maftyn, N. (2008). Zakhidnoukrainska ta emihratsiina proza 20-30-kh rokiv XX stolittia: paradyhma rekonkisty. Ivano-Frankivsk: VDV CIT Prykarpatskoho natsionalnoho universytetu imeni Vasylia Stefanyka. [in Ukrainian]

Maftyn, N. (2008). Na berezi vichnosti: model khudozhnioho svitu Bohdana Ihoria Antonycha. Slovo i Chas, 6. pp. 51-56. [in Ukrainian]

Maftyn, N. (2011). U poshukach “grand” styliu (zakhidnoukrainska ta emihratsiina proza mizhvoiennoho dvadtsiatylittia). Ivano-Frankivsk: LIK. [in Ukrainian]

Starovoit, І. (2011). Dva berehy nezrymoi riky: tema z variaciiamy. “Mystectvo tvoriat shal I rozum”. Tvorchist Bohdana Ihoria Antonycha: recepcii ta interpretacii. pp. 222-242. Lviv: Ivan Franko National University of Lviv. [in Ukrainian]

Stefanowska, L. (2006). Antonych. Antynomii. Kyiv: Krytyka. [in Ukrainian]

Ferrer, D. (1999). Shapka Klementisa: obratnaia sviaz i inercionnost v geneticheskikh processakh. Geneticheskaia kritika vo Francii: Antologia. pp. 222-237. Moskow: OGI. [in Russian]

Hay, L. (1999). Teksta nie sushchestvuiet: rassuzhdenia o geneticheskoi kritike. Geneticheskaia kritika vo Francii: Antologia. pp. 115-128. Moskow: OGI. [in Russian]

Antoniuk, M. (2017, 1(31)). Jak czytać stronę brulionu. Krytyka genetyczna i materialność tekstu. pp. 39-66. Wielogłos: Pismo Wydziału Polonistyki UJ. [in Polish]

Biasi, P.-M. de. (2015). Genetyka tekstуw. Warszawa: IBL PAN. [in Polish]

Ferrer, D. (2006, 12-13). Genetic Criticism with Textual Criticism: From Variant to Variation. Variants: The Journal of the European Society for Textual Scholarship. pp. 57-64.

Deppman, J., Ferrer, D. and Groden, M. (Eds.). (2004). Genetic Criticism: Texts and Avant-textes. Philadelphia: Penn State UP.

Massumi, B. (1995, 31). The Authonomy of Affect. Cultural Critique, pp. 83-110.

Mitosek, Z. (1995). Teorie badań literackich. Warsaw: Wyd-wo nauk. PAN. [in Polish]

Palmer, J. (2015). The History of Emotions. Cambridge: Cambridge UP.

Pulkkinen, V. (2013, 10). A Genetic and Semiotic Approach to the Bibliographical Code Exemplifed by the Typography of Aaro Hellaakoski’s “Dolce far Niente”. Variants, pp. 163-186.

Moretti, F. (2006). The Novel. Vol. 1: History, Geography, and Culture. Princeton and Oxford: Princeton UP.


Переглядів анотації: 144
Завантажень PDF: 111
Опубліковано
2021-02-02
Як цитувати
Галета, О. (2021). Поет на другому березі: процесуальність письма у прозі Богдана Ігоря Антонича. Стаття перша. Слово і Час, (1), 56-71. https://doi.org/10.33608/0236-1477.2021.01.56-71
Розділ
ХХ століття