Монтажні засоби в малій прозі Євгена Гуцала

  • Oleksandr Brayko Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
Ключові слова: монтаж, наплив, кінометафора, реалізм, химерна проза

Анотація

Стаття  присвячена  інтермедіальним  аспектам  літературної  образності.  Словесні  образи, розраховані на зорову уяву, потрактовані з погляду їх відповідності монтажним побудовам у кіно. Візуальні композиції в реалістичній поетиці постають як аналоги психологічного паралелізму і прозорої кінометафори, увиразнюючи настроєве звучання епізоду. У пізніших творах комбінації зорових  образів  пов’язані  з  моделюванням  роботи  несвідомого,  низки  словесних  малюнків, які  формують  символічний  “код”  дії.  Візуалізація  часової  тривалості  уподібнює  виклад  до кінематографічного напливу й науково-популярного фільму. Комбінація повторюваного образу з різними елементами ландшафту акцентує малярські композиційні й колористичні можливості словесного опису. Віддалена асоціативність уподібнень посилює видовищний ефект викладу й функціонально варіює від гумористичних алюзій до романтичних візій, які трансформують історичний зміст дії. Указано на кінематографічні аналогії прозових образів письменника.

Опубліковано
2017-10-15
Як цитувати
Brayko, O. (2017). Монтажні засоби в малій прозі Євгена Гуцала. Слово і Час, (10), 41-54. Retrieved із https://il-journal.com/index.php/journal/article/view/100
Розділ
ХХ століття

Інші статті цього автора (авторів)